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BIOTOP 10th Anniversary Collaboration:Bruce Weber Photo T-shirts NEW RELEASE

BIOTOP 10th Anniversary Collaboration:Bruce Weber Photo T-shirts NEW RELEASE

BIOTOP 10th Anniversary Collaboration
Bruce Weber Photo T-shirts NEW RELEASE on May 28th

 

SOLD OUT

Release date

5/28(THU) 9:00 A.M.〜 5/28(THU) 12:00 P.M.〜

 

※こちらの商品は、オンラインストア限定での発売となります。
店頭販売や、instagram DMからの通販対応はできかねますのでご注意下さい。

※各柄, 各サイズの注文数上限をお一人1点までとさせていただきます。ご了承下さいませ。
Purchase of this item for each pattern and size is limited to one per customer.

 

 

BIOTOPの10周年を記念し、アメリカの写真家、映画監督の「ブルース・ウェーバー」と10のカルチャーをバックグラウンドにしたレーベル「10C」のトリプルコラボレーションアイテムを発売いたします。使用している写真はウェーバー氏が飼っている犬と猫を撮影したもので、合わせてフロントとバックにプリントされているグラフィティは今回のプロジェクトのために描き下ろされたスペシャルなデザインです。ネック部分にはブルース・ウェーバー、BIOTOP、10Cのネーム付き。これらのプライベートショットを使用したオフィシャルアイテムの販売は世界初となります。

To celebrate the 10th anniversary of BIOTOP, a specialty store offering luxury fashion, botanical and food, we will release triple collaboration t-shirts with anAmerican photographer and film director “Bruce Weber” and the culture label “10C”. Featuring the photography of his dogs and cat, his handwriting graphic is placed at the front and the back of the t-shirt.This graphic is created only for this collaboration. The name o f Bruce Weber, and the logo of BIOTOP and 10C are printed on the neck part. This is the first official item with the photograph taken in his private time.Retailing for 18,000 JPY each, the t-shirts will release exclusively on BIOTOP website at 9 a.m. JST and 10C’s website at 12:00 p.m. JST on May 28th.

 

Bruce Weber Photo T-shirts
Dogs group: Montauk, NY in 2008  SOLD OUT

front

back

Price:¥18,000+tax
Color:White
Size: M, L, XL, XXL

 

Bruce Weber Photo T-shirts
Cat: Golden Beach, FL in 2016  SOLD OUT

front

back


Price:¥18,000+tax
Color:White
Size: M, L, XL, XXL

 

※丸胴(round body)

 

[Bruce Weber (ブルース・ウェーバー)]
アメリカの写真家、映画監督。オハイオ州グランビルのデニソン大学で演劇と芸術を専攻していたが、ニューヨーク大学に移り映画制作を学ぶ。1973年業界誌 『Men’s Wear』 で写真家としてデビュー。1982年カルバン・クラインの下着ラインの広告写真に、当時はまだ一般的ではなかった男性のヌードを使用。この成功によりウェーバーは、一躍’80年代を代表する商業写真家となる。また1987年には、元全米ライト級ボクシング・チャンピオンのアンディー・ミンスカーを追ったドキュメンタリー映画 『Broken Noses』 で監督デビューし、続く1988年には、ジャズトランペット奏者チェット・ベイカーを描いたドキュメンタリー『レッツ・ゲット・ロスト』でアカデミー長編ドキュメンタリー映画賞にノミネートされた。その後も映画監督として作品を生み出している現在は、妻ナン、6匹の犬と2匹の猫とともにニューヨークとマイアミをベースに活動中。

[Bruce Weber]
An American photographer and filmmaker. He is most widely known for his ad campaigns for Calvin Klein, Ralph Lauren, and Abercrombie & Fitch, as well as his work for Vogue, GQ, Life, Interview, and Rolling Stone magazines. He came to the attention of the general public in the late 1980s and early 1990s with his advertising images for Calvin Klein, and his portrait of the then young actor Richard Gere. His straightforward black-and-white shots, featuring an unclothed men’s models, catapulted him into the national spotlight. Also, he started his career as a filmmaker with “Broken Noses (1987)”, the resulting feature documentary, was nominated for the Grand Jury Award at Sundance in 1988. His second feature, “Let’s Get Lost (1988)” debuted in Venice and was subsequently nominated for a Grand Jury Award at Sundance, and for an Oscar for Best Documentary Feature.Today, he lives with his wife, six dogs and two cats in NY and Miami.

https://www.bruceweber.com/

 

[10C]
10 CULTURE(Fashion Sports Art Music Resort Economics Movie Food Architecture Literature) をバックグラウンドにしたレーベル
これまで、イギリスのロックバンドoasis、アメリカの映画監督Jim Jarmusch、世界的に有名なアイスクリームブランドHäagen-Dazsなど、様々なカルチャーからインスパイアを受けたアイテムを展開してきた。

[10C]
A label with 10 CULTURE(Fashion Sports Art Music Resort Economics Movie Food Architecture Literature) as its background and we have collaborated with various artists and brands, such as the British rock band oasis, the American film director Jim Jarmusch, the world-famous ice cream brand Häagen-Dazs, and so on.

https://10culture.jp/

 

FACEBOOK : www.facebook.com/BIOTOP
INSTAGRAM : https://instagram.com/biotop_official/